Bijdrage aan Onderwijs2032

In juni jl. organiseerde het Meesterschapsteam Geschiedenis (Vakdidactiek Geesteswetenschappen) in samenwerking met de Vereniging van docenten geschiedenis en staatsinrichting in Nederland (VGN) een discussiemiddag over het geschiedenisonderwijs van de toekomst. Met deze middag wilden we een bijdrage leveren aan de nationale discussie over de curriculumherziening die vanaf eind 2015 wordt ingezet.

Het Platform Onderwijs2032 heeft die dag de voorlopige bevindingen van de discussiemiddag in ontvangst genomen. De bijdrage is nu volledig uitgeschreven, u kunt het stuk onderaan deze pagina downloaden.

De opstellers van de bijdrage zijn Carla van Boxtel, Susan Hogervorst, Hubert Slings en Ton van der Schans. Wij hopen dat herziening van de kerndoelen en eindtermen met betrekking tot geschiedenis in een voortdurende en open dialoog met het veld van leraren en historici zal plaatsvinden en leveren daaraan graag onze bijdrage.

Geschiedenisonderwijs 2032


Redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *