In het kader van haar bachelor scriptie doet Femke Hoekema van de Universiteit Utrecht onderzoek naar hoe docenten in het voortgezet onderwijs denken over onderwijsbeleid – en vooral: of hun mening invloed heeft op de bereidheid om dat beleid ook daadwerkelijk uit te voeren.
Met dit onderzoek hoopt ze beleidsmakers inzicht te geven in het belang van de mening van docenten bij beleid. Uiteindelijk is het doel dat beleid beter aansluit bij hetgeen nodig is in de klas. Hiervoor wordt een enquête uitgezet om van veel verschillende docenten de mening te peilen. In de enquête komt onder andere een fictieve casus aanbod. Onderzocht wordt wat docenten van deze fictieve casus vinden.
Hoekema is op zoek naar zoveel mogelijk docenten in het voortgezet onderwijs die een korte, anonieme enquête willen invullen.
Deelnemen kan via https://survey.uu.nl/jfe/form/SV_eqUxt0JcKz3A3OKEen korte uitlegvideo is via deze link te benaderen: https://www.youtube.com/watch?v=nFAFzZqp_0Q .