Het volgende lesmateriaal hoort bij het artikel ‘Ambassadeurs van de Steentijd. Onderzoek naar spitsen geeft inkijk in het leven van jager-verzamelaars.’ door Merel Spithoven (Kleio 5, 2021)
Met een didactisch stappenplan kun je leerlingen laten nadenken over zichzelf in relatie tot het vak.
Het lesmateriaal hoort bij het artikel over het Didatische Stappenplan Identiteitsvorming (Kleio 4, 2021) door Rémi Hartel en Koen Heskens
Wat is de achterliggende boodschap van Jacques-Louis David met zijn schilderijen tijdens de Franse Revolutie? Het artikel over Jacques-Louis David door Daan van Leeuwen en de ‘Kleio in de Klas’ van Wessel Peeters.
Hoe zou het leven er tijdens de Nederlandse Opstand of tijdens de Gouden Eeuw uit zien? Lesmateriaal gemaakt door Maurits Bredius bij zijn artikel in Kleio 3, 2021.
De Gouden Dolk is een boek van Thea Beckman. Geeft deze jeugdroman een correct historisch beeld van deze periode? Dit lesmateriaal is gemaakt door Daan Schuijt.
In deze opdracht gaan leerlingen aan de slag om de overgang van prehistorie naar de oudheid en het grijze gebied tussen mythen en wetenschap te onderzoeken. Dit lesmateriaal werd gemaakt door Daan van Leeuwen en verscheen in Kleio 7, 2020.
In deze les van Liesbeth Dirks moeten examenleerlingen van het havo en vwo aan de hand van concrete voorbeelden of broninterpretaties kunnen uitleggen dat geschiedverhalen een constructie zijn van het verleden. (Kleio 6, 2020).