Les bij het artikel van Mirella Middelkoop over historisch redeneren aan de hand van de vraag of de jaren zestig wel zo revolutionair waren. Kleio 2, 2015.
Onderbouw/Bovenbouw: Onderbouw
Historische natuurrampen
Lessenserie bij het artikel Natuurrampen in de klas. Een groepsproject voor M&M. van Teun de Wit en Nadine Kostense. Kleio 1, 2015.
Stappenplan voor zorgvuldig formuleren bij historisch redeneren
Downloads bij het artikel Wat is hier fout aan?! De rol van zorgvuldig formuleren bij historisch redeneren van Daan de Lange en Paula van Rooij, Kleio 6, 2014
Oordelen over Zwarte Piet
Lesmateriaal behorende bij het artikel Oordelen over Zwarte Piet. Geschiedenis levert onderbouwing in actuele discussie. van Rob Verheijen en Anne van Duuren, Kleio 6, 2014
Taxonomisch model beheersingsniveaus historische vaardigheden
Download bij het artikel Wat beheerst de leerling al? Een taxonomisch model voor historische vaardigheden van Tim Huijgen, Paul Holthuis en Anita Warmelink-Balt in Kleio 6, 2014.
Historische vragen stellen
Lesopzet “Historische vragen stellen”, bij het artkel van Ruben van Roekel en Hanneke Tuithof, Kleio 6, 2014
Amistad
Lesmateriaal bij de Kleioskoop over Amistad van Nicole van der Steen, Kleio 5, 2013
Het concentratiekamp Neuengamme
Opdrachten bij het boek ‘Het concentratiekamp Neuengamme. Leven in de schemering van het bestaan.’ van A. van Dijk. (zie bericht Kleiokrant, Kleio 4, 2013)
Analyseren van bronnen burgerrechten VS
Lesmateriaal bij “Bronnen langs de meetlat. Een instrument voor het analyseren van tekstuele bronnen” van Rémi Hartel, Kleio 1, 2013
Een bron
By creating an Account on our service, you agree to subscribe to newsletters, marketing or promotional materials and other information we may send. However, you may opt out of receiving any, or all, of these communications from us by following the unsubscribe link or instructions provided in any email we send.